Students’ Mathematical Communication Ability and Self-Efficacy using Team Quiz Learning Model
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ansari, B. I. (2016). Komunikasi Matematika, Strategi Berpikir dan Manajemen Belajar: Konsep dan Aplikasi. Banda Aceh: PeNA.
Bandura, A. (1989). Human agency in social cognitive theory. American Psychologist, 44(9), 1175-1184.
Bandura, A. (2015). On deconstructing commentaries regarding alternative theories of self-regulation. Journal of Management, 41(4), 1025-1044.
Creswell, J. W. (Ed.). (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixing Methods Approaches, Third Edition. California: SAGE Publications.
Handayani, A., Mukhni, & Nilaswati, Z. A. (2012). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Melalui Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik (PMR) Bagi Siswa Kelas VII MTs N Lubuk Buaya Padang Tahun Pelajaran 2013/2014. Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 1-6.
Hirschfeld-Cotton, K. (2008). Mathematical communication, conceptual understanding, and students' attitudes toward mathematics. Action Research Project, 4, 1-51.
Junita, E. (2014). Penerapan Model Pembelajaran Team Quiz pada Materi Statistika di Kelas VII SMP Negeri 7 Banda Aceh. Final project. Banda Aceh: Universitas Syiah Kuala.
Kaba, Y., & Şengül, S. (2016). Developing the Rubric for Evaluating Problem Posing (REPP). International Online Journal of Educational Sciences, 8(1), 8-25.
Karlimah, K., & Lestari, D. F. (2014). Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Dalam Menyelesaikan Soal Cerita Melalui Pendekatan Pemecahan Masalah. Jurnal Pendidikan, 14(2), 80-87.
Lovenidiana, R. A., & Rahaju, E. B. (2014). Kemampuan Komunikasi Matematika Siswa Pada Penerapan Pembelajaran Aktif Strategi Team Quiz Materi Statistika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 3(3), 202-207.
Marlina, Ikhsan, M., & Yusrizal. (2014). Peningkatan Kemampuan Komunikasi dan Self-Efficacy Siswa SMP dengan Menggunakan Pendekatan Diskursif. Jurnal Didaktik Matematika, 1(1), 35-45.
May, D. K. (2009). Mathematics Self-Efficacy and Anxiety Questionnaire. Dissertation. Athens: University of Georgia.
Moores, T. T., Chang, J. C. J., & Smith, D.K. (2006). Clarifying the role of self-efficacy and metacognition as predictors of performance: construct development and test. ACM SIGMIS Database, 37(2-3), 125-132.
NCTM. (2000). Principle and Standars for School Mathematics. Reston, VA: National Council of Teacher of Mathematics.
Permata, C. P., Kartono, K., & Sunarmi, S. (2015). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Kelas VIII SMP Pada Model Pembelajaran TSTS Dengan Pendekatan Scientific. Unnes Journal of Mathematics Education, 4(2), 127-133.
Purnama, I. L., & Afriansyah, E. A. (2016). Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Ditinjau Melalui Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Complete Sentence Dan Team Quiz. Jurnal Pendidikan Matematika, 10(1), 26-42.
Sabil, H., & Winarni, S. (2013). Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa pada Materi Persamaan Kuadrat dengan Metode Belajar Aktif Tipe Quiz Team di Kelas IX SMPN 24 Kota Jambi. Edumatica, 3(2), 53-57.
Silberman, M. (2001). Active Learning: 101 Strategi Pembelajaran Aktif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Sofyan, D., & Sukandar, S. M. (2015). Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah dan Komunikasi Matematik melalui Pendekatan Problem Posing. Jurnal Pendidikan Matematika, 6(1), 1-12.
Sukoco, H., & Mahmudi, A. (2016). Pengaruh Pendekatan Brain-Based Learning terhadap Kemampuan Komunikasi Matematis dan Self-Efficacy Siswa SMA, Jurnal Pendidikan Matematika, 11(1), 11-24.
DOI: http://dx.doi.org/10.12928/ijeme.v2i2.8702
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Rahmah Johar, Eka Junita, Saminan
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
International Journal on Emerging Mathematics Education
Kampus 2 Universitas Ahmad Dahlan
Jalan Pramuka No. 42, Pandeyan, Umbulharjo, Yogyakarta - 55161
Telp. (0274) 563515, ext. 4902; Fax. (0274) 564604
Email: ijeme@uad.ac.id
p-ISSN: 2549-4996 | e-ISSN: 2548-5806
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License