PENGARUH PEMBELAJARAN STEAM TERHADAP KETERAMPILAN BERPIKIR TINGKAT TINGGI PADA SISWA KELAS V MI HIDAYATUL MUBTADI'IN JAGALEMPENI
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Apriliana, Mentari Reza. 2018. Pengembangan Soft Skill Peserta Didik melalui Pendekatan Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (STEAM) dalam Pembelajaran Asam Basa. Jurnal Riset Pendidikan Kimia, 8 (1), 42-51. DOI: https://doi.org/10.21009/JRPK.082.05
Anderson, Lorin W. & Krathwohl, David R. 2001. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing : A Revision of Blooms Taxonomy of Educational Objectives. Longman, Inc. New York.
Ariyana, Yuki dkk. 2018. Buku Pegangan Pembelajaran Berorintasi Pada Keterampilan Berpikir Tingkat Tinggi. Jakarta: Direktorat Jenderal Guru dan Tenaga Kependidikan Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan
Krathwohl, David R. 2002. A Revision of Blooms Taxonomy: An Overview. Theory Into Practice, 41(4), 212-218. DOI: https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
Brookhart, Susan M. 2010. How Assess Higher-Order Thingking Skills In Your Classroom.Alexandria, Virginia USA: ASCD
Conklin, Wendy. 2012. Higher Order Thingking Skill to developst century learnes.Huntingon Beach: Shell Education Publishing, Inc.
Hadinugrahaningsih, Triyatama. 2017. Keterampilan Abad 21 dan STEAM (science, technology, engineering, art and mathematics) Project Dalam Pembelajaran Kimia. Jakarta: Universitas Negeri Jakarta
Martinez, E. Jaime. 2017. The Search for Method in STEAM Education. New York: New York Institute Of Technology
Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 22 Tahun 2016 Tentang Standar Proses.
Retnawati, Heri. 2018. Desain Pembelajaran Matematika Untuk Melatihkan Higher Order Thingking Skill. Yogyakarta: UNY PRESS
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Pendidikan Kuntitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: ALFABETA
Tohir, Muhammad. 2019. Hasil PISA Indonesia Tahun 2018 Turun Dibanding tahun 2015. DOI: 10.17605/OSF.IO/8Q9VY
DOI: http://dx.doi.org/10.26555/jpsd.v7i2.a17280
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Universitas Ahmad Dahlan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
JURNAL JPSD (Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar)
p-ISSN: 2614-0136, e-ISSN: 2614-0136
Published by Universitas Ahmad Dahlan
Universitas Ahmad Dahlan Kampus 5
Jalan Ki Ageng Pemanahan No. 19
Yogyakarta
Telp .: (+62274) 563515, 511829 Ext. 5111
Faks .: (+62274) 564604
email 1: jpsd@pgsd.uad.ac.id
email 2: sularso@pgsd.uad.ac.id
JPSD journal indexed at:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.