Analisis Komunikasi Krisis Dicabutnya Sertifikasi Halal Toko Roti BreadTalk
DOI:
https://doi.org/10.12928/channel.v6i2.11581Keywords:
Krisis komunikasi, sertifikat halal, BreadTalkAbstract
ABSTRAKKrisis dapat terjadi dimana saja dan kapan saja serta pada siapa saja. Krisis
bisa datang tanpa kesiapan dari perusahaan. Krisis jika dikelola dengan baik
akan dapat meningkatkan reputasi perusahaan namun juga berlaku sebaliknya.
BreadTalk, toko roti asal Singapura yang membuka cabangnya di Indonesia
pernah mendapatkan sertifikasi halal dari Majelis Ulama Indonesia pada tahun
2011. Namun saat masa berlaku habis, pihak BreadTalk tidak memperpanjang
sertifikat tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana
tindakan BreadTalk Indonesia menangani krisis yang disebabkan oleh
dicabutnya sertifikasi halal produk BreadTalk oleh MUI.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, the article's copyright shall be assigned to Channel Jurnal Komunikasi.
Authors should sign the Copyright Transfer Agreement when they have approved the final proofs sent by Channel Jurnal Komunikasi before the publication. Channel Jurnal Komunikasi strives to ensure that no errors occur in the articles that have been published, both data errors and statements in the article.
Channel Jurnal Komunikasi keeps the rights to articles that have been published. Authors are permitted to disseminate published articles by sharing the Channel Jurnal Komunikasi website link. Authors are allowed to use their works for any purposes deemed necessary without written permission from Channel Jurnal Komunikasi to acknowledge initial publication in this journal.
All articles published in Channel Jurnal Komunikasi are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license.